آموزش

آموزش آبرنگ جلسه ۱۵ استفاده از نمک در آبرنگ

استفاده از افکت نمک در آبرنگ

فهرست مطالب

مقدمه

در این جلسه آموزشی می خواهیم تاثیر نمک بر آبرنگ را مشاهده نمائیم و از این افکت در نقاشی های آبرنگ خود بهره ببریم . پس در ادامه با من همراه باشید تا نحوه استفاده از نمک در آبرنگ را به شما آموزش دهم. این جلسه در دو بخش بررسی تاثیر نمک بر آبرنگ و استفاده از افکت نمک در نقاشی آبرنگ ارائه میگردد.

بررسی تاثیر نمک بر آبرنگ

در این بخش آموزشی می خواهیم ببینیم که تاثیر نمک به مقدار اندک و زیاد بر روی رنگ های اشباع و کمرنگ به چه صورت است. برای این کار در صفحه نقاشی چندین مربع می کشیم. در مربع اول رنگ را بصورت پررنگ و اشباع بکار می بریم. در آن دانه های نمک را بصورت پراکنده روی آن می ریزیم و می گذاریم که خشک شود. در دومین مربع رنگ را با آب بیشتری استفاده نموده و همان مقدار نمک را می ریزیم. در مربع بعدی میزان نمکی که بکار می بریم را بیشتر می کنیم. در چهارمین مربع می گذاریم رنگ کمی خشکتر شود و بعد روی آن رنگ می ریزیم. در مربع پنجم از نمک بلورین برای کار استفاده می نمائیم تا ببینیم که چه افکتی بما می دهد.

بعد از کشیدن تمام مربع ها می گذاریم که رنگها خشک شوند. می بینیم که در مربع اول و دوم افکت زیبای نمک در رنگ ظاهر گشته است. مربع سوم و چهارم زیاد مطلوب نشده اند. پس نتیجه می گیریم که وقتی از نمک برای افکت چمنزار و دانه های برف می خواهیم استفاده نمائیم، باید از نمک پراکنده و در رنگ خیس آن را استفاده نمائیم. مربع آخر هم افکت دندانه دار به ما می دهد که ممکن است در برخی نقاشی ها کاربرد داشته باشد.

فیلم آموزشی را در زیر مشاهده نمائید.

استفاده از افکت نمک در نقاشی آبرنگ

بعد از اینکه دیدیم که نمک چه تاثیری بر رنگ در حالات مختلف داشت، حالا می خواهیم نمک را در یک نقاشی آبرنگ و در عمل بکار برده تا نحوه استفاده از ان را یاد بگیریم. ابتدا یک طرح ذهنی بر روی مقوا پیاده می کنیم. سپس از آسمان شروع به نقاشی می کنیم. بعد از کشیدن آسمان سراغ کوه های دوردست می رویم. سپس درختان پشت کلبه را نقاشی نموده و همزمان دشت جلوی کلبه را نیز رنگ آمیزی می کنیم. حالا نوبت استفاده از نمک برای نشان دادن گلها در چمنزار است. مقداری نمک وقتی که حیس است، بصورت پراکنده روی کار می پاشیم. و می گذاریم که خشک شود. نمک افکت زیبایی بکار ما می دهد. در پایان هم کلبه ها را نقاشی می نمائیم.

 

مطالب مرتبط

2 پاسخ

  1. سلام‌وقت‌ بخیر
    ببخشید من‌تازه در سایتتون‌عضو‌شدم ولی متاسفانه اون پانزده‌حلسه‌اموزش کار با آبرنگ رو‌جایی تو‌سایت پیدا نکردم
    ممکنه راهنمایی بفرمایید از کجا میتونم ببینم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

[metform form_id="6357"]
[metform form_id="6345"]

فراموشی رمز