آموزش

آموزش آبرنگ جلسه ۱۳ کشیدن مناظر برفی

چگونه مناظر برفی را در آبرنگ نقاشی کنیم

فهرست مطالب

کشیدن منظره های برفی در آبرنگ

یکی از مناظری که با استفاده از تکنیک آبرنگ می توان به زیبائی آن را نقاشی نمود، مناظر برفی هستند. برای کشیدن این مناظر در آبرنگ لازم است که در برخی نقاط از سفیدی کاغذ بهره برده و برای نشان دادن برف از آن استفاده نمائیم. در مناظر برفی از افکت چسب میسکیت که در جلسات قبلی آموختیم می توانیم استفاده نمائیم. این روش به ما کمک می نماید که بخش هایی از کاغذ را که سفید هستند رنگ نشده بگذاریم. و یا ازآن برای نشان دادن برف روی درختان استفاده کنیم.

همانطور که می دانید رنگ ها به دو دسته سرد و گرم تقسیم می شوند. برای نشان دادن یک منظره برفی در زمستان و فصل سرد از رنگ های سرد بجای گرم استفاده کنید تا حس سردی را در نقاشی خود وارد نمائید. سبزی برگ درختان جای خود را به رنگ های سفید، خاکستری و آبی می دهند. پس آنها را همانطور که هستند سرد نقاشی کنید.

آبی اولترامارین و بنفش رنگهایی هستند که می توانید از آنها در پالت خود استفاده نمائید. آنها را با رنگ های خاکی نیز می توانید ترکیب نموده و از انها خاکستری های سرد تهیه نمائید. برای ساختن سبزی درختان کاج از ترکیب آبی اولترامارین و زرد لیموئی و کمی بنفش یا مجنتا استفاده نمائید تا سبز سردتری داشته باشید. می توانید از افکت نمک نیز برای آسمان گرفته و تیره زمستان استفاده کنید. در جلسات بعدی استفاده از افکت نمک را بطور مفصل شرح خواهم داد.

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

[metform form_id="6357"]
[metform form_id="6345"]

فراموشی رمز