آموزش

آموزش آبرنگ جلسه ۱۲ روش استفاده از چسب میسکیت در آبرنگ

روش استفاده از میسکیت

فهرست مطالب

چسب پوشاننده یا میسکیت

یکی از افکت های زیبا و کاربردی در آبرنگ استفاده از چسب پوشاننده یا میسکیت (masking fluid) می باشد. ما در آبرنگ از سفیدی کاغذ و مقوا استفاده زیادی می نمائیم. گاهی بخش هایی از مقوا را سفید باقی گذاشته و با آن برف و یا نور روی درختان و یا گل ها را نمایش می دهیم. سفید باقی گذاشتن مقوا در برخی موارد که رنگ ها در هم می روند کار بسیار سختی است و در مواردی هم ناممکن می باشد. برای این کار ما از یک مدیوم بنام چسب میسکیت بهره می بریم. چسب میسکیت یک مدیوم محلول در آمونیاک می باشد که حالت پوشاننده گی دارد و پس از خشک شدن به راحتی از روی مقوا برداشته می شود. (البته در مواردی برخی مقواها که از آهار خنثی استفاده می نمایند برای چسب میسکیت مناسب نمی باشند )

از این خاصیت برای پوشاندن بخش هایی از نقاشی استفاده می نمائیم. پس از اینکه کل نقاشی رنگ شد و یا لایه اولیه نقاشی شد. میسکیت ها را با احتیاط از روی مقوا برداشته و شروع به اصلاح بخش های سفید می نمائیم. در استفاده از چسب میسکیت رعایت نکات ذیل توصیه میگردد:

  • برای قراردادن میسکیت روی مقوا خود از یک قلم قدیمی و مستعمل استفاده نمائید. چرا که پس از خشک شدن ممکن است به قلم شما آسیب وارد نماید و موهای آن بهم بچسبد.
  • برای استفاده از میسکیت می توانید علاوه بر قلم موی قدیمی از کاردک و مسواک هم استفاده نمائید.
  • پس از تمام شدن کار با میسکیت حتماً قلم یا مسواک خود را بشوئید. در غیر این صورت باعث چسبیدن موهای آن شده و ممکن است قلم شما قابل استفاده نباشد.
  • پس از اتمام کار با میسکیت درب آن را محکم ببندید تا از خشک شدن آن جلوگیری نمائید.
  • میسکیت های قدیمی را قبل از استفاده حتماً خوب تکان دهید تا محلول یکنواخت گردد.

 

 

تماشای ویدئوی آموزشی با کیفیت HD در یوتیوب

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

[metform form_id="6357"]
[metform form_id="6345"]

فراموشی رمز