آموزش

آموزش آبرنگ جلسه ۱۴ تمرین نقاشی منظره برفی

نقاشی مناظر برفی در آبرنگ

فهرست مطالب

همانطور که در جلسه قبلی دیدید، کشیدن منظره برفی با نقاشی آبرنگ کار بسیار ساده می باشد و نتیجه کار نیز بسیار زیبا خواهد بود. در این جلسه و در ادامه مبحث قبل، امروز می خواهیم یک نقاشی را از صفر تا صد از روی یک مدل (عکس) نقاشی کنیم. عکسی که می خواهیم از روی آن نقاشی کنیم در اینجا قرار می دهم.

در ابتدای کار ما از چسب میسکیت برای پوشاندن بخش هایی از نقاشی که می خواهیم رنگ نشود، مانند برف روی درختان و کلبه ها استفاده می نمائیم. روش استفاده از چسب میسکیت در جلسه ۱۲ آموزش داده شد. پس از آن ابتدا از بخش های روشن مانند آسمان شروع به نقاشی نموده و برای ابرهای تیره از ترکیب آبی اولترامارین و برنت سیه نا استفاده می نمائیم. کمی رنگ زرد نیز در بخش های روشن آسمان استفاده می نمائیم. وقتی که ابرها را رنگ آمیزی نمودیم می گذاریم تا خشک شود. سپس لایه دوم ابرها را رنگ آمیزی کرده و کوه های دوردست را بصورت کمرنگ نقاشی می کنیم.

حالا نوبت رنگ آمیزی درختان دوردست می رسد. با ترکیب رنگ های سبز وردین و آبی اولترامارین و سبز پرمننت شروع می نمائیم. در بخش هایی برای تیرگی بیشتر از رنگ بنفش استفاده می نمائیم. پس از آن از کلبه های جلوتر شروع نموده و با رنگ برنت آمبر کلبه ها را رنگ آمیزی می نمائیم. بخش هایی از سقف شیروانی کلبه ها را رنگ آمیزی نکرده و سفید باقی می گذاریم. بعد برف های روی کلبه ها و زمین را با آبی کمرنگ نقاشی می کنیم. پس از اینکه کلبه ها بطور کامل رنگ آمیزی شد، تیرگی الوارها در کلبه ها را با سپیا نقاشی می کنیم و جزئیات بیشتر را به کار اضافه می نمائیم. در پایان هم میسکیت ها را از روی کار برداشته و بخش هایی را اصلاح می نمائیم.

ویدئوی نقاشی کلبه های برفی را در زیر مشاهده می نمائید.

تماشای ویدئو در یوتیوب با کیفیت HD

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

[metform form_id="6357"]
[metform form_id="6345"]

فراموشی رمز