آموزش

کشیدن منظره پاییزی با آبرنگ

آموزش آبرنگ منظره پاییزی

فهرست مطالب

مقدمه

یکی از مناظر مورد علاقه نقاشان آبرنگ، کشیدن یک منظره پاییزی است؛ چرا که در پاییز انواع رنگ ها در کنار هم زیبایی مناظر را دو چندان می کنند. آنجا که شاعر می گوید: طوفان رنگ و رنگ که بر پا و دیده می کند”  رنگ برگ های درختان بخاطر از دست دادن کلروفیل به رنگ های زرد، نارنجی، قرمز در می آید. با آسمانی گرفته و رنگارنگ همه و همه در کنار هم یک منظره پاییزی را می سازند.

برای کشیدن منظره پاییزی در آبرنگ نیاز به یک پالت رنگی با رنگ های زیر داریم که بنا به سلیقه می توانید جای رنگ ها را در آن تغییر دهید مثلاً بجای آبی اولترامارین، از آبی کبالت استفاده نمائید. یا بجای زرد لمون از زرد گامبوج و یا زرد ناپل هم استفاده نمائید. پس می توانید بنابر سلیقه خودتان ابتدا پالت رنگی خود را چیده و رنگ ها را آماده نموده و سپس شروع به رنگ آمیزی نمائید. در این مناظر مواردی که اهمیت دارد این است که ما از رنگ های سرد و رنگ های به اصطلاح پاییزی در نقاشی خود بهره ببریم.

پالت رنگی

زرد لمون، زرد اکر، نارنجی کادمیوم، گلد، راو سیه نا، قرمز اسکارلت، آلیزارین کریمسون، مجنتا، کارمین، بنفش ، آبی اولترامارین، برنت سیه نا، برنت آمبر

مرحله اول

اول از همه سطح کار را با اسپری خیس نموده و سپس شروع به کشیدن آسمان می کنیم. در این نقاشی ما از تکنیک خیس در خیس برای کشیدن منظره پاییزی استفاده می نمائیم. کمی رنگ مجنتا در آسمان قرار داده و مقداری رنگ نارنجی به آن می افزائیم. شما می توانید نارنجی را با استفاده از زرد کادمیوم و قرمز کادمیوم بسازید و یا مستقیماً از نارنجی کادمیوم استفاده نمائید. برای روشن تر شدن آسمان از رنگ گلد هم می توانید استفاده نمائید. پس از ان آبی اولترامارین را هم بصورت خالص و هم ترکیب با برنت سیه نا در کناره های آسمان نقاشی می کنیم. حالا رنگ ها را با استفاده از قلم مو در هم می بریم تا آسمان زیباتری داشته باشیم.

در اینجا نوبت به کشیدن درختان دوردست می رسد. آنها را با استفاده از ترکیب مجنتا، کارمین و برنت سیه نا نقاشی می کنیم. و همانطور که خیس است بخش پائینی را با قلم مو شسته تا رنگ ها در هم برود و دریاچه نیز کشیده شود. حالا کمی آبی به آب دریاچه اضافه می نمائیم و می گذاریم را رنگ ها درهم برود. همانطور که کار خیس است می توانیم رنگ گذاری تیره تر را انجام دهیم، و سپس انعکاس درختان در آب دریاچه را نقاشی کنیم.

مرحله دوم

پس از آن می گذاریم که کار خشک شود، سپس با پهنای یک قلم شروع به کشیدن برگ های درخت جلوی نقاشی می نمائیم. از نارنجی برای این کار استفاده می نمائیم و هنگامی که هنوز خیس است رنگ های دیگر مانند برنت سیه نا، مجنتا و  قرمز را به آن اضافه می نمائیم. همانطور که خیس است شاخه درختان را با برنت آمبر نقاشی کرده و می گذاریم که در برگ های خیس درهم برود. لازم نیست که خیلی درگیر جزئیات شوید و فقط شکل کلی کار را نقاشی کنید. بخش های دیگر درخت را نیز با همین تکنیک نقاشی کنید.

مرحله سوم

حالا نوبت به کشیدن تنه درخت می باشد. آن را با استفاده از برنت آمبر و کمی بنفش نقاشی کنید. از قدرت تجسم خود استفاده کنید و پای درخت را کمی شاخه خشک نقاشی نمائید تا کارتان طبیعی تر باشد. شاخه ها را با یک قلم شاخه زنی نقاشی کنید و آنها را زاویه دار و شکسته نقاشی کنید تا طبیعی بنظر برسد. پس از آن زمین پای درخت را با برنت سیه نا و آبی سیان نقاشی کنید و کمی هم برنت آمبر به ان بیفزائید. و همینطور که خیس است می توانید جزئیات بیشتری به آن اضافه نمائید. پس از ان ریشه های درخت را نقاشی نموده و با مجنتا پای درخت را رنگ آمیزی می کنیم طوری که ریشه ها در آن برود. کمی جزئیات بیشتری به آن اضافه نموده و نقاشی را در اینجا به پایان می رسانیم.

می توانید برای تمرین بیشتر، چندین درخت را با این تکنیک نقاشی کرده و مناظر پاییزی زیبائی را خلق نمائید. برای یادگیری تکنیک های آبرنگ می توانید دوره آموزشی آبرنگ را در اینجا مشاهده نمائید.

این ویدئوی آموزشی را با کیفیت HD از یوتیوب مشاهده نمائید.

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

[metform form_id="6357"]
[metform form_id="6345"]

فراموشی رمز