آموزش

چرا حیوان سبز وجود ندارد!؟

تخم مرغ رنگی

فهرست مطالب

به نظر می رسد که استتار هم برای شکارچی و هم برای قربانی بالقوه، یک کمک عالی برای بقا در حیات وحش است…  ، ادغام با رنگ سبز طبیعت برای آنها بسیار مفید خواهد بود. اما چرا ببرهای سبز ، گرگ و خرگوش سبز وجود ندارند؟

آنها به آن احتیاج ندارند!

چرا که در طول زمان تکامل یافته اند. در زمان سلطنت دایناسورها ، همه پستانداران رده  متوسط جایگاه حیوانات شبانه را اشغال می کردند ، بینایی آنها به خوبی با گرگ و میش تطبیق می یافت. آنها در نور کم به خوبی دیدند و سریعاً حرکت را تشخیص دادند. اما به نظر می رسد همه تنوع رنگ ها در دسترس آنها نبود: به معنای دیگردر تاریکی فرقی نمی کرد.

بسیاری از پستانداران عصرحاضر در طول روز فعال هستند ، اما رنگ ها را به اندازه همتایان باستانی خود متمایز می کنند. بیشتر حیوانات عصر جدید شبیه انسانهایی هستند که از دوتریانوپی (کوری رنگ قرمز-سبز) رنج می برند. آنها رنگ های قرمز را نمی بینند. به نظر می رسد قرمز ، زرد و سبز تقریباً یکسان هستند. رنگ آبی و بنفش مانند یک صلیب بین این دو است. آبی و سرخ به خاکستری خنثی تبدیل می شوند.

بنابراین ، برای اکثر پستانداران ، روباه قرمز درست به همان اندازه سبز نامرئی است.

روباه مطمئن است که او کاملا استتار می کند.

فقط میمون های دنیای قدیم (نخستی ها) و انسان ها به یک استثناء خوب تبدیل شده اند: خوشبختانه ، ما سه نوع گیرنده داریم که به ما اجازه می دهند آنچه را که می بینیم، ببینیم.

اما می توانست بهتر باشد!

اگر در بین پستانداران موجودی بتواند خود را از نظر تماشاگران قهرمان بدارد ، در بین حیوانات به طور کلی ما به انتهای امتیاز نزدیک هستیم. بنابراین ، بیشتر پرندگان دید تتراکروماتیک دارند (آنها چهار نوع مخروط دارند) و می توانند نور ماوراء بنفش را تشخیص دهند. و آنها قادرند به جای سه رنگ اصلی ۱۲ رنگ اصلی را ببینند و حتی قطب بندی های نور را از هم متمایز کند!

کمی در مورد رنگدانه ها

بیشتر رنگهایی که گیاهان و حیوانات را تشکیل می دهند توسط مواد شیمیایی تعیین می شوند که طول موج خاصی از نور را جذب می کنند. آنها بغیر از زینت فواید دیگری نیز دارند. به عنوان مثال ، گرانول های ملانین به پرها و پشم قدرت می بخشد و به محافظت از پوست در برابر آفتاب کمک می کند. کلروفیل به گیاهان کمک می کند تا نور را برای فتوسنتز جذب کنند و همچنین رنگ سبز شادابی به آنها می بخشد.

بعضی از حیوانات می توانند رنگدانه ها را از مواد غذایی گرفته و خودشان از آنها استفاده کنند. اما برای این کار آنها مجبور بودند سازوکارهای درست را توسعه دهند. به عنوان مثال فلامینگوهای صورتی را درنظربگیرید. جوجه های فلامینگو به رنگ خاکستری روشن، کرکی و دست و پا چلفتی هستند. فلامینگوهای بالغ به صورتی تبدیل می شوند زیرا رنگدانه هایی به نام کاروتنوئیدها را از میگو ، خرچنگ و جلبک می گیرند.

پشمالو نبودن!

رنگدانه اصلی سبز در طبیعت کلروفیل است که به طور انحصاری در گیاهان یافت می شود. آنچه ما در پوست حیواناتی مانند خزندگان و قورباغه ها به عنوان سبز می بینیم در واقع کریستال های آبی در زیر سلول های زرد پوست هستند. در موارد نادر ، رنگ توسط بیلیوردین (رنگدانه صفراوری سبز رنگ) در خون تعیین می شود ، که از طریق پوست می درخشد. به دلایل واضح ، هر دو گزینه برای حیواناتی که دارای پوشش غیر از پوست هستند مناسب نیستند.

آن حیوان سبز بود!

بعضی از حیواناتی که ما فکر می کنیم که سبز هستند – قورباغه ، مارمولک ، پرندگان و مارها – در واقع با رنگدانه سبز، رنگی نیستند… اما آنها ساختارهای متفاوتی در پوست ، فلس یا پرهای خود دارند که نور را به گونه ای منعکس می کنند که به نظر سبز می رسد.

اسرار پوست قورباغه

پوست دوزیستان دارای سه لایه سلول به نام کروماتوفور است. لایه زیرین از سلولهای “ملانوفور” تشکیل شده است که ملانین تولید می کنند ، بنابراین به نظر می رسد سیاه یا قهوه ای است. لایه میانی حاوی سلولهای رنگدانه ای ایریدوفر (سلول های بازتابنده) است که حاوی کریستال های پورین ( ترکیبات محلول در آب طبیعی بدن که حاوی کربن و نیتروژن هستند و پس از هضم اسید اوریک تولید می کنند.) هستند که به روش خاصی نور را خنثی می کنند و به آن آبی می دهند. لایه بالای سلول ها (زانتوفورها) رنگدانه زرد تولید می کنند. نور منعکس کننده چنین پوست سه لایه سبز می شود. دیدن قورباغه هایی که رنگدانه زرد ایجاد نمی کنند بسیار نادر است – آنها آبی روشن هستند.

با این حال، چند استثنا وجود دارد:
  • توله های تازه متولد شده موارد شناخته شده ای از تولد توله سگ های سبز وجود دارد ، اگرچه این رنگ به سرعت شسته می شود. واقعیت این است که در بدن مادر ، نوزادان را می توان با رنگدانه صفرا سبز رنگ کرد (بیلیوردین). همین پدیده ، اتفاقاً ، به این سوال پاسخ می دهد که چرا مرغهای آراوسانا تخم های سبز و آبی تخم می گذارند.
  • قورباغه  کوه های کامبوج ( Chiromantis samkosensis) همچنین برای رنگ آمیزی از biliverdin استفاده می کند. این رنگدانه به وفور در خون او دیده می شود که رنگ سبز داشته و از طریق پوست نازک و شفاف می درخشد و حیوان را به رنگ سبز غنی تبدیل می کند. یک پدیده مشابه در برخی مارمولک ها مشاهده می شود: پوستی از جنس Prasinohaema.
  • گلوت تنها پستاندار با خز سبز است. جلبکهای میکروسکوپی trichophilus welckeri در اینجا به عنوان یک رنگ عمل می کنند. از آنجا که حیوانات عاشق آب و هوای مرطوب هستند ، به زودی پس از تولد رشد زیادی پیدا می کنند و این استتار گیاهی را برای زندگی می پوشند.

درباره رنگ سبز

سبز نماد زندگی ، تعادل و هماهنگی است. از بین میلیون ها تن رنگ ، چشم ما بیشترین سایه های سبز را از هم متمایز می کند. کلمه “سبز” از اسلاویای قدیمی “zel” گرفته شده است ، که به معنی “سرسبزی جوان ، چمن” است. سبز کلاسیک رنگی است که در آن زرد و آبی به نسبت مساوی با هم مخلوط می شوند.

 

در سراسر جهان ، سبز نماد ایمنی است ، به همین دلیل از آن برای نشان دادن شروع رشد استفاده می شود.

 

روانشناسان می گویند در زندگی هر فرد دوره خاصی وجود دارد که او مجذوب سبز شود. احتمالاً به این دلیل که او را با جستجوی معنوی در ارتباط می دانند. با این حال ، برخی از سایه های سبز احساس آرامش ، تعادل و امنیت را به ما منتقل می کنند ، در حالی که برخی دیگر ، به ویژه در افراد عاطفی ، حتی می توانند باعث ترس شوند ، شبیه رنگ برخی از حشرات ، مارمولک ها و مارها.

 

سبز در دنیای تجارت نماد مالی است… در بسیاری از کشورها ، پول کاغذ سبز است. با این حال ، از سبز به ندرت در لباس های تجاری استفاده می شود. ساده ترین راه برای اضافه کردن جریان تازه به یک سبک تجاری ، استفاده از لوازم جانبی سبز یا جواهرات است. لباس های رسمی لباس با پوشیدن یک بلوز سبز روشن می تواند تازه و جذاب باشد.

 

سایه های رنگ سبز

سبز سایه های زیادی دارد  که می توانند نه تنها آرام یا متوسط باشند  بلکه پویا هستند. تن های سبز روشن، بهار و فضاهای سبز جوان را با احساس جوانی و خوشبختی به یاد می آورد و نمادی از باروری و زندگی جدید است. این رنگ ها بخصوص در تابستان محبوب هستند ، این دقیقاً رنگهایی هستند که ، به طور کلی ، برای لباس های توریستی یا تفرجگاهی طراحی شده اند. پوشیدن سبزهای روشن برای لباس های غیر رسمی می توانند خیلی چشمگیر و پر تاکید باشند.

 

انواع رنگ سبز

رنگ سبز پررنگ با بلوغ و زیتونی با قدرت در ارتباط است. سایه های سبز روشن در سبک محلی جالب به نظر می رسد. تمام شرق این سایه ها را دوست دارد. لباس های ملی هند ، آفریقا ، آسیا به معنای واقعی کلمه در رنگ های سبز روشن فراوان است. تن های سبز روشن اغلب در جواهرات ، قاب ها ، کمربندها ، کیف ها دیده می شود. سایه روشن آن احساساتی و فعال است.

سایه های سبز تیره و سرد، محدود و نیرومند است. بسیاری از سایه های تیره هرگز از مد نمی افتند، به خصوص رنگ های خفه مانند خزه ، شیشه بطری. یک ترکیب لاکچری از چنین سایه هایی با ترکیب بژ ، قهوه ای ، قرمز ، شنی.  زرد-سبز و قهوه ای-سبز رنگ های لباس استتار هستند. آنها به شما امکان می دهند با طبیعت ادغام شوید ، به همین دلیل این سایه ها در لباس نظامی و گردشگری بسیار محبوب هستند. و به عبارت دیگر ، چنین سایه های غیررسمی باعث می شود حس قدرت داشته باشید.

 

پالت سبز کاملاً متنوع است. در آن می توانید سایه ها را به چند گروه تقسیم کنید:

  1. سبز روشن- انگوری و viridian(آبی- سبز ، ترجمه شده از لاتین – مس سبز)
    ۲. سبز گلابی- چای سبز ، رنگ کلم.
    ۳. تالاب – منتول ، یشمی ، کرم چوب ، آبزیان ، سلادون (رنگ خاکستری-سبز) ، پسته.
    ۴. سبز آووکادو – سیب سبز ، زمرد ، زاج ، کیوی ، لیموترش.
    ۵- درخت زیرفون – رنگ فلفل دلمه ، زیتون ، گیاهان ، فسفر.
    ۶. رنگ مه سبز – آبی ،رنگ زرد-سبز روشن ، مرداب ، شیشه بطری.
    ۷. جلبک دریایی – گیاهان جنگل، رنگ خیار.
    ۸. مالاکیت  (سنگ کانی مرمر سبز) ، گیاه اژدهای سبز (گلی وحشی با محور گوشتی دراز و گریبانه ی سبز – بومی آمریکا)بسیار تیره).

لینک آموزش ترکیب رنگ ها در دایره رنگ

سبز تیره

در این تون رنگی ، برتری با طرف آبی است. این رنگ جدی و محافظه کار است. بنابراین ، چنین سایه هایی برای یک سبک تجاری مناسب است ، و یک لباس پررنگ تر و اشباع تر برای یک لباس شب.

سایه های تیره سبز در شرایطی که شما باید افراد را ترغیب کنید تا تصمیمی بگیرند که برای شما سودمند باشد کمک می کند. یکی از سایه های سبز تیره مالاکیت است. سایه های تیره اغلب از دانش ، تجربه و محدودیت صحبت می کنند ، بنابراین لباس های سبز تیره همراه با آبی های روشن و ملایم ، سبک سیاسی را به تصویر می دهند.

رنگ های تیره به عنوان زمینه ای عالی برای سایه های روشن تر عمل می کنند. سایه های تیره نرم فضای آرامش ایجاد می کند ، در حالی که در وضعیت اشباع و پررنگ مانند مالاکیت ، غنی و نجیب به نظر می رسند. سبزیجات تیره ، تحت سلطه رنگ آبی ، برای یک کمد لباس تجاری محافظه کار قابل قبول است.

 

رنگ های مناسب برای سبز

  1. سفیدترکیبی کلاسیک با سبز است. ترکیب  سفید و سبز گزینه مناسبی برای تابستان است.
    ۲. سیاه. ترکیب سیاه و سبز هارمونی فوق العاده ای از روشنایی و محدودیت ایجاد می کند.
    ۳. قهوه ای . این ترکیبی از آن رنگ هایی است که خود طبیعت ایجاد کرده است. علف ، برگ ، سبزیجات خاکی و شنی جلوه ای طبیعی به وجود می آورند.
    ۴. زرد. سبز قبلاً مقداری از زرد را در خود جای داده است ، و به همین دلیل به همین دلیل است که همیشه با یکدیگر ست می شوند. خورشید روشن و فضای سبز فقط یک گزینه پیاده روی در طبیعت نیستند.
    ۵. نارنجی. تقریباً به اندازه سبز و زرد یا حتی چشمگیرتر از آن است.
    ۶. خاکستری. غیرممکن است که متوجه ترکیب خاکستری و سبز ، به خصوص سبز روشن نباشید.

 

ترکیبی از سبز ، آبی و سبز اصلی ، محدود و کمی محافظه کار است – بوروندی و سبز ، تحریک کننده – قرمز و سبز. اما آخرین ترکیب ها برای دخترانی است که جسور و اطمینان کافی دارند.

 

در هر یک از گزینه های ذکر شده ، می توانید تاکیدات اصلی با یک رنگ متفاوت اضافه کنید. سبز با بسیاری از رنگ ها و سایه ها کاملاً دوستانه است. از همه مهمتر ، سعی کنید سایه مناسب سبز را انتخاب کنید.

 

رنگ مو برای چشم های سبز

چه رنگ مویی با چشم های سبز خوب می آید؟ یکی از بهترین رنگ ها می تواند قرمز باشد. زمردهای چشم در مقابل پس زمینه موهای قرمز روشن به نظر می رسند. اگر تصمیم به رفتن به سمت قرمز را دارید ، ابتدا از یک رنگ مومی تونیک یا مات استفاده کنید. موهای قهوه ای شما بسیار روشن تر و مسی به نظر می رسد. رنگ طبیعی – حنا ، که بی ضرر است – نیز همین کار را خواهد کرد.

 

پس از چنین آزمایشاتی ، می توانید شروع به رنگ آمیزی جدی کنید. رنگ مو نه تنها بر درخشندگی چشم های سبز بلکه بر پوست صورت نیز تأکید می کند. همچنین می توانید از تون های رنگ قرمز استفاده نمائید که می تواند روشن تر یا تیره تر باشد. برای بالاتنه روشن تر انتخاب کنید. در واقع برای استفاده از هر رنگی قبل از هر چیز بهتر است با رنگ پوست همخوانی داشته باشد.

 

فقط به دنبال رنگ قرمز نباشید. شاه بلوطی ، گندمی یا قهوه ای روشن می تواند قاب مناسب برای صورت با چشمان درخشان سبز باشد.

چشمان سبز مانند چشمان گربه است، – بسیار کم یاب. اما چشمهای خاکستری سبز یا چشمهای یشمی روشن یا شاید اکالیپتوس شایع تر است. برای چنین چشم هایی ، موهای عسلی ، موهای بلوند روشن ، قهوه با شیر یا شکلات تیره یک قاب عالی خواهد بود. رنگ موهای شما تیره تر است ، می توانید پیرتر به نظر برسید.

 

اگر رنگ چشمان شما قهوه ای مایل به سبز یا سبز لجنی است ، در مورد چنین پیشنهادی فکر کنید – فندق ، قهوه ای روشن ، شاه بلوطی ، شکلات با رنگ مسی. برای چشم های با رنگ سبز لجنی ، مانند چشم های یک پری جنگلی ، چوب ماهون، مس ، بورگوندی خفه نیز ممکن است مناسب باشد. تطابق رنگ مو با چشم های سبز نیمی از نبرد است. رنگ پوست را فراموش نکنید ، آن را به بهترین حالت برسانید ، در غیر این صورت زمرد چشمها کمکی نمی کنند.

 

منبع:

https://mirokdetok.ru/fa/pochemu-ne-byvaet-zel-nyh-zverei-zel-nyi-cvet-v-odezhde-i-psihologii-chto

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

[metform form_id="6357"]
[metform form_id="6345"]

فراموشی رمز