آموزش

معرفی رنگ سیج گرین Sage Green

معرفی سبز سیج

فهرست مطالب

برای همه ما گاهی پیش آمده است که یک رنگ ما را مجذوب و شیفته خودش نموده و حس خوشایندی از دیدن آن رنگ به ما دست داده باشد. بطوریکه آن رنگ در ذهن ما نقش بسته و باقی می ماند. سپس باخود گفته باشیم که آیا می توانم این رنگ را خود بسازم؟ برای ساخت آن از چه رنگی استفاده شده است؟ رنگ های خاص و جذاب سبز سیج Sage Green، از جمله این رنگها می باشد.

همانطور که می دانید میزان ادراک ما از رنگ ها نسبی بوده (مقاله رنگ شناسی) و هرکدام از ما هر رنگی را با توجه به خاطرات گذشته،  اقلیم و محل زندگی و محیط پیرامون حس می نمائیم. با این وجود برخی از رنگ ها هستند که باتوجه به برخی از اشتراکات مابین انسانها برای بیشتر ما خوشایند و زیبا به نظر می رسند.

یکی از این رنگ ها، رنگ زیبای سبز سیج گرین Sage Green یا سبز پاستلی است که در فارسی بنام سبز مریم گلی ترجمه گردیده است. این سبز همان سبز مغز پسته ای می باشد که مقداری خاکستری شده است. ملایم بودن و سردی خاصی که این رنگ دارد آن را از سایر رنگ ها متمایز ساخته و کاربرد آن در صنعت مد و دکوراسیون را افزایش داده است.

برای بدست آوردن سایه های این رنگ می توان به آن رنگ های ارغوانی، خاکستری، نقره ای، سبز، زرد اکر و … اضافه نمود. همانطور که در تصویر مشاهده می نمائید، هرکدام از سایه های این رنگ با شماره مخصوص به خود در سیستم رنگی پنتون Pantone مشخص شده اند.

برای ساخت این رنگ می توان از ترکیبات متعدد و مختلفی استفاده نمود که در اینجا دو مورد از آن را توضیح خواهم داد. همچنین ذکر این نکته نیز ضروری می نماید، که رنگهای مختلف از برند های مختلف دارای رنگهای متفاوت می باشند. برای همین ممکن است با اندکی تغییر در ترکیبات این رنگ را بسازید.

برای ساخت سیج گرین از رنگ های زیر و با نسبت هایی گفته شده استفاده نمائید.

۴ واحد رنگ سفید تیتانیوم + ۲ واحد رنگ زرد اکر+ ۱ واحد رنگ سبز ویردین + ۱ واحد برنت سیه نا

برای ست کردن این رنگ با انواع رنگ می توانید از رنگ های سفید، انواع صورتی، گلبهی، انواع رنگ سبز و یا سایه های دیگر این رنگ استفاده نمائید.

 

مشاهده ویدئوی معرفی رنگ سبز سیج

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

[metform form_id="6357"]
[metform form_id="6345"]

فراموشی رمز