آموزش

دوره رایگان آموزش آبرنگ جلسه نهم

کشیدن صخره و سنگ

فهرست مطالب

کشیدن صخره و سنگ در آبرنگ

یکی از عناصر پرکاربرد در نقاشی آبرنگ، کشیدن صخره و سنگ در آبرنگ می باشد. صخره ها و سنگ ها به وفور در طبیعت یافت می شوند. برای همین یک نقاش منظره می بایست نحوه کشیدن آن را بلد بوده و بتواند آنها را آنطوری که هستند در نقاشی خود به تصویر بکشد.

برای اینکه کشیدن صخره و سنگ را در آبرنگ بهتر یاد بگیرید، بهترین کار این است که در ابتدا با استفاده از یک مداد طراحی به نقاشی آن پرداخته و نمایش سایه و نور را درآن فرا بگیرید. چرا که یک صخره در نقاشی با استفاده از تیره و روشنی خلق می شود. پس از اینکه جهت تابش نور و ایجاد سایه را برای خلق یک صخره و سنگ فرا گرفتی حالا می توانید آن را در نقاشی آبرنگ خود پیاده سازی نمائید.

برای بهتر تجسم نمودن از همان طراحی خود استفاده نموده و آن را با آبرنگ نقاشی می کنیم. در بخش های سایه می توانید از رنگ های سردتر مانند آبی استفاده نمائید. در ابتدا لایه اول را بصورت کمرنگ نقاشی نموده و پس از ان سایه ها را تیره تر در لایه دوم نقاشی می نمائیم. شکاف سنگ ها را نیز می توانیم با ترکیب رنگ های خاکی مانند برنت آمبر و بنفش رنگ گذاری نمائیم.

در روشی دیگر ما می توانیم بصورت خیس در خیس سنگ و صخره را نقاشی کنیم. برای اینکار تیره گی ها در همان لایه اول و بصورت خیس در خیس در کار قرار داده می شود. می گذاریم که رنگ های سرد و گرم در هم رفته و سایه ها را ایجاد نمایند.

در روش سوم ما می توانیم از خش دادن قلم بر روی مقوا بهره برداری نموده و بافت سنگها را نمایش دهیم.

مشاهده ویدئو با کیفیت HD از یوتیوب

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

[metform form_id="6357"]
[metform form_id="6345"]

فراموشی رمز