آموزش

دوره رایگان آموزش آبرنگ – جلسه دوم

آموزش آبرنگ جلسه دوم

فهرست مطالب

جلسه دوم

در جلسه دوم دوره آموزش آبرنگ در ابتدا ضمن اعلام نکاتی در زمینه رنگ شناسی، نام تخصصی رنگ ها را از روی کاتالوگ آبرنگ American Journey می شناسیم. خیلی مهم است که یک نقاش نام رنگ ها بشناسد و بداند که خاصیت هرکدام از رنگ ها چگونه است و رنگ های گرم و سرد و مکمل کدام ها هستند. بنابر این در این ویدئو پس از معرفی کامل رنگها و چیدمان آنها روی پالت رنگ ها به تمرین دایره رنگ پرداخته و ترکیب هرکدام از رنگها را یاد میگیریم. دراین خصوص می توانید مقاله ای با عنوان “ترکیب رنگها – دایره رنگ” را نیز مشاهده نمائید تا به شما در شناخت بهتر رنگ های اولیه، ثانویه و فرعی بهتر کمک نماید. درخصوص انتخاب رنگ ها نیز مقاله ای تهیه گردیده با عنوان “انتخاب رنگ ها برای نقاشی” که می توانید با استفاده از آن رنگ های خود را انتخاب نموده و پالت رنگی خود را بسازید.

تمرین

پس از آن برای یادگیری بهتر درجات رنگی از تمرین کشیدن درجات رنگی استفاده می نمائیم. این تمرین بدین صورت است که در ردیف اول رنگها بصورت خالص و اشباع بکار می روند . در ردیف دوم همین رنگها با ترکیب کمی از آب کشیده می شوند و به همین ترتیب همانطور که ردیف های بیشتری می کشیم آب بیشتری به رنگ اضافه نموده و آن را رقیق می نمائیم. بدین ترتیب می توانیم درجات مختلف از رنگ و سایه روشن های متفاوت را تشخیص دهیم. در این تمرین می بایست حداقل ۱۲ ردیف از رنگ را بکشید.
در تمرین بعدی صفحه مقوا را بصورت چهارخانهو سطر و ستون تقسیم نموده بطوریکه ۸ ستون و ۶ ردیف درست می کنیم. هرکدام از این مربع ها را از وسط دو نیم می نمائیم. حال در ردیف ابتدایی بالا رنگ های خاکی را به ترتیب روشن به تیره بشرح ذیل قرار می دهیم:
Raw sienna – Yellow Ochre – Sienna – Umber – Burnt Umber – Sepia
در ردیف ها انواع رنگ آبی و یا بنفش را بشرح ذیل قرار می دهیم:
 Violet – Ultramarine Blue – Cobalt Blue – Prussian Blue – Cerulean Blue
حال از ترکیب رنگهای ردیف و ستون در هر مربع رنگ جدید را می کشیم. در این تمرین یاد میگیریم که ترکیب رنگ های سرد با رنگ های خاکی چه رنگ هایی می سازند.
جلسه دوم آموزش آبرنگ در دو بخش تهیه شده است.
تماشای بخش اول ویدئو یا کیفیت HD از یوتیوب
تماشای بخش دوم ویدئو یا کیفیت HD از یوتیوب
مشاهده ویدئو از آپارات
مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

[metform form_id="6357"]
[metform form_id="6345"]

فراموشی رمز