آموزش

دوره رایگان آموزش آبرنگ – جلسه سوم

جلسه سوم دوره آموزش آبرنگ

فهرست مطالب

ترکیب رنگ ها در آبرنگ

یکی از موضوعاتی که هر نقاشی با آن برخورد نموده و چالش او محسوب می شود، چگونگی ترکیب رنگ های مختلف و بدست آوردن رنگ دلخواه در نقاشی می باشد. در این خصوص لازم است که نقاش درابتدا دانش رنگ شناسی را کسب نموده و خاصیت هر رنگی مانند تیره و روشنی و ارزش رنگ را بداند و سپس اقدام به ترکیب آنها در عمل نماید. این کار جز با تمرین زیاد و کشیدن نقاشی های متعدد بدست نخواهد آمد. شما می توانید با مراجعه به مقاله مبانی رنگ شناسی دانش خود را درخصوص رنگ ها بالاتر برده و آنها در نقاشی های خود بکار ببرید.
در جلسه سوم از دوره آموزش آبرنگ ما باهم یاد میگریم که ترکیب رنگ های مختلف در آبرنگ چه رنگی را به ما می دهند. ترکیبات رنگی متداولی در آبرنگ وجود دارند که بیشتر نقاشان آنها را در نقاشی های خود بکار می برند. پس یادگیری آنها برای هر نقاش آبرنگی ضروری می باشد. همچنین در آبرنگ می توانید با ترکیب رنگ های مکمل خاکستری های ظریف و زیبایی خلق نمائید که کارتان را جذابتر جلوه می دهند. از این خاکستری ها می توان در بک گراند نقاشی خود استفاده نمائید. جائی که رنگ ها در فواصل دورتر و در پرسپکتیو قرار می گیرند. قبل از شروع جلسه لازم است که تمرین های جلسات قبل رو انجام داده باشید و آماده باشید که این ترکیبات را در این جلسه باهم تمرین نمائیم.
در این جلسه در ابتدا ضمن توضیح درخصوص روش های رنگ گذاری رنگ در آبرنگ، ترکیب رنگ های متداول در آبرنگ شرح داده می شود. در ادامه ترکیب رنگ بنفش (purple)، انواع آبی، ساخت انواع رنگ سبز و همچنین ترکیب رنگ های مکمل توضیح داده خواهد شد.
تماشای ویدئوی با کیفیت HD از یوتیوب
تماشای ویدئو از آپارات
مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

[metform form_id="6357"]
[metform form_id="6345"]

فراموشی رمز