آموزش

دوره رایگان آموزش آبرنگ – جلسه هفتم

کشیدن آسمان و کوه ها

فهرست مطالب

آموزش کشیدن آسمان و کوه ها در آبرنگ

وقتی می خواهید یک نقاشی منظره را نقاشی کنید، یکی از مهمترین بخش ها درآن کشیدن آسمان و کوه ها می باشد. پس باتوجه به نقش و اهمیت آن در نقاشی منظره، می بایست کشیدن آن را تمرین نموده تا بتوانیم در نقاشی خود آن را به بهترین نحو پیاده سازی نمائیم. برای کشیدن آسمان در آبرنگ ما از متد خیس بر خیس استفاده می نمائیم.

ابتدا قسمت آسمان را با یک قلم موی پهن خیس نموده و مقداری رنگ زرد خیلی کمرنگ نقاشی کرده و سپس رنگ آبی سرولین یا آبی کبالت را به آن اضافه می نمائیم. برای کشیدن ابرها می بایست بخش هایی از آسمان را رنگ نشده باقی گذاشته و قسمت زیرین ابرها را با خاکستری نقاشی کنیم. همچنین می توانیم برای کشیدن آسمان های جذابتر از رنگ های دیگری همچون Rose Madder یا Magenta بصورت خیلی کمرنگ برای رنگ ابرها در زمان غروب آفتاب استفاده نمود.

برای کشیدن کوه ها در آبرنگ در ابتدا ما از ترکیب رنگ های آبی اولترامارین و بنفش استفاده نموده و کوه های دوردست و برفی را با رگه هایی از رنگهای گفته شده می کشیم. برای قسمت های برفی می بایست از سفیدی کاغذ استفاده نمائیم. می توانیم از یک قلم تخت برای رنگ گذاری استفاده نمائیم. رنگ گذاری را به روش براش مارکز انجام دهید. همانطور که به بخش های پایین تر کوه می رسیم رنگ های خود را گرم تر نموده و از ترکیبات رنگ های گرم در آبی و بنفش بهره میگیریم. در بخش هایی پایین تر کوه همیشه مقداری مه مشاهده می گردد. از این مه می توانیم در نقاشی های خود بهره ببریم. برای اینکه یاد بگیرید چگونه کوه ها و آسمان را در آبرنگ نقاشی کنیم ویدئوی آموزشی زیر را تماشا کنید.

 

 

تماشای ویدئوی آموزشی با کیفیت HD از یوتیوب

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

[metform form_id="6357"]
[metform form_id="6345"]

فراموشی رمز