آموزش

دوره رایگان آموزش آبرنگ – جلسه هشتم

کشیدن آسمان غروب

فهرست مطالب

کشیدن آسمان دم غروب در آبرنگ

یکی از صحنه هایی که جذابیت خیلی زیادی برای تماشگران داشته و نقاشان زیادی آن را به تصویر کشده اند آسمان دم غروب می باشد. پدیده انکسار باعث شکسته شدن نور آفتاب دم غروب شده و رنگ های زیبایی را پدید می آورد. بخصوص وقتی که در آسمان کمی ابر نیز وجود دارد. رنگ هایی مثل ارغوانی، صورتی، نارنجی، خاکستری و… که صحنه های بدیعی را خلق می نماید. رنگ های قرمز، نارنجی و زرد نیز رنگ های مختص این صحنه های زیبا هستند که در ذهن مخاطب غروب آفتاب را تداعی می کنند. پس در نقاشی های خود آسمان را قرمز و نارنجی متمایل به صورتی-ارغوانی نقاشی کنید.

در این ویدئوی آموزشی با استفاده از یک طرح ذهنی آسمان دم غروب را نقاشی می نمائیم. برای کشیدن آن در ابتدا آسمان را خیس نموده و سپس کمی رنگ Yellow Gamboge و Gold و Rose madder به بخش هایی از آسمان اضافه نموده و سپس با استقاده از ترکیب دورنگ آبی اولترامارین و برنت سیه نا یکی خاکستری جذاب تولید نموده و برای تیرگی ابرها و آسمان استفاده می نمائیم. پس از اینکه کشیدن آسمان تکمیل شد و کار خشک شد، ما به سراغ کشیدن بخش های دیگر نقاشی می رویم.

در بخش یک سوم پائین نقاشی من می خواهم دو کلبه چوبی به همراه چندین درخت را نقاشی نمایم. برای این کار در ابتدا سقف  شیروانی آنها را با استفاده از ترکیب بنفش و برنت سیه نا نقاشی نموده و سپس بدنه کلبه ها را با آبی سرولین نقاشی می نمائیم. و همانطور که به پائین کلبه ها می آئیم مراتع و دست را با استفاده از برنت سیه نا و کمی سبز نقاشی می نمائیم. پس از خشک شدن جزئیات تیره تر را اضافه نموده و یک پرچین نیز برای ترکیب بندی به نقاشی اضافه می نمائیم.

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

[metform form_id="6357"]
[metform form_id="6345"]

فراموشی رمز